Bibliografia

Bibliografia jest alfabetycznym wykazem innych elementów piśmienniczych zawartych w określonym dokumencie, np. pracy dyplomowej. Wspomniane wykazy mają na celu informowanie, jakie źródła zostały umieszczone, by określić autorów cytatów oraz fragmentów publikacji.

Bibliografia jest więc zestawieniem źródeł, z jakich korzystał autor. Może być ona podzielona na dwie lub więcej części.

Typowy podział wyróżnia:

  • „bibliografię źródłową” (teksty, na których komentowaniu skupia się wywód pracy)
  • „bibliografię pomocniczą” (wymieniane są w niej prace dotyczące tematu).

Zasady tworzenia:

Wydawnictwo zwarte (książka): Nazwisko, pierwsza litera imienia, tytuł, wydawnictwo, miejsce i rok wydania

Przykład: Kowalski A, Zarządzanie, PWE, Warszawa 2000.

Artykuł w wydawnictwie zwartym (książce): Nazwisko, pierwsza litera imienia autora artykułu, tytuł artykułu, nazwisko i pierwsza litera imienia autora głównego, tytuł dokumentu głównego, wydawnictwo, miejsce i rok wydania

Przykład: Jaworski S., Motywacja pracowników, [w:] Kowal A. (red.), Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2001.

Artykuł w czasopiśmie: nazwisko, pierwsza litera imienia autora artykułu, tytuł artykułu, nazwa czasopisma, rok wydania, numer

Przykład: Modrzewska A., Wiek przedszkolny, [w:] „Wychowanie w Przedszkolu” 2000, nr 3/4

Dodaj komentarz